O DESAFIO PARA A PRÁTICA MISSIOLÓGICA CONTEMPORÂNEA: TODOS ENVIANDO PARA TODOS

Authors

  • Hildomar De Jesus Pinheiro Oliveira Mestre em Ciências da Religião pela Lusófona de Portugal. Especialização em História Contemporânea, Ciências da Religião, e Docência do Ensino Superior. Graduado em Teologia, Letras: Português/Literatura e Pedagogia e é Designer Instrucional. Serviu na Horizons International como Diretor do Seminário e professor de missiologia, implantou centros de capacitação para missionários no Leste Asiático servindo como diretor de Educação Teológica e professor. Atualmente serve na Universidade Corporativa da Junta de Missões Mundiais como Designer Instrucional.

Keywords:

Cross Cultural, Church, Missionary, Paradigm

Abstract

This article briefly discusses the missiological paradigm that comprises all sending to all in a context of rapid transformations and changes that affect all agents involved in the process of sending cross-cultural missionaries. How to make the functionality of this principle feasible and possible? It is when the missionary shares the missionary DNA with churches, mission associations and leaders. Thus, when the gospel penetrates the heart and soul of a nation, it becomes inevitable not to be shared with others. This concept is extremely important because it does not only discriminate any sending agent, but, at the same time, it deconstructs the model created by the Northern Hemisphere as a viable alternative for sending cross-cultural missionaries. The example given as the driving force is when God himself sends the Son to die for the sins of men and, after resurrection, the Son sends the Holy Spirit as God's presence and enabling power for the saints to continue the work. Within this movement, the church is also sent to the world as God's movement for the transformation of the society. Thus, the missional principle of all sending to all is justified.

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Published

2021-11-12